Liceul Teoretic „Tata Oancea” Bocșa organizează în perioada 3 aprilie - 30 aprilie, concurs pentru ocuparea postului vacant de administrator financiar
DENUMIREA POSTULUI: Administrator financiar I S
NUMĂRUL POSTURILOR: 1 normă
NIVELUL POSTULUI : funcție de execuție
COMPARTIMENT STRUCTURĂ : didactic auxiliar
DURATA TIMPULUI DE LUCRU : 8 ore pe zi; 40 de ore pe săptămână
PERIOADĂ : nedeterminată
ACTELE NECESARE PENTRU ÎNTOCMIREA DOSARULUI DE CONCURS CONFORM ART. 35 DIN H.G. 1336/2022
a. cererea de înscriere la concurs
b. copia actului de identitate, a certificatului de naştere și cel de căsătorie;
c. copiile documentelor care să ateste nivelul studiilor și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condițiilor specifice ale postului
d. carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie
și/sau în specialitatea studiilor, în copie;
e. cazierul judiciar sau o declarație pe propria răspundere că nu are antecedente penale
f. adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
g. certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă ca nu s-au comis infracțiuni prevăzute la art. 1 alin.(2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul național automatizat cu privire la persoanele care au comis infracțiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor
h. curriculum vitae (model Europass).
Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății.
În cazul în care candidatul depune o declarație pe proprie răspundere că nu are antecedente penale, în cazul în care este declarat admis la selecția dosarelor, acesta are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar cel mai târziu până la data desfășurării primei probe a concursului.
Copia actului de identitate, copiile documentelor de studii și carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea vor fi prezentate și în original în vederea verificării conformității copiilor cu acestea.
CONDIȚIILE GENERALE DE PARTICIPARE LA CONCURS
Condiţiile necesare ocupării unui post sunt cele prevăzute în art. 15 dinH.G. nr. 1336 din 28 octombrie 2022 pentru aprobarea Regulamentului cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice
a)are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b)cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c)are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d)are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e)îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specific potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
f)nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţieicontractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenet reabilitarea;
g)nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
h)nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr.76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art.35 alin. (1) lit. h).
CONDIȚIILE SPECIFICE DE PARTICIPARE LA CONCURS
• nivelul studiilor – studii universitare absolvite în domeniul științelor economice
• vechime în specialitate studiilor necesare ocupării postului – 9 ani;
• abilități de muncă în echipă;
• abilități de relaționare.
• experiență profesională în domeniul contabilității justificată prin înscrisuri în carnetul de muncă/adeverință vechime/REVISAL
• Cunoașterea teoretică a legislației fiscale
• Cunoștințe privind contabilitatea cheltuielilor și veniturilor bugetare
• Cunoștințe de operare PC (MS Office, navigare internet, programe de contabilitate)
TIPUL PROBELOR DE CONCURS
• Selecție dosare
• probă scrisă
• interviu
BIBLIOGRAFIE
– Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările și completările ulterioare;
– Legea contabilității nr. 82/1991, actualizată;
– Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare;
– Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, TITLUL III — Impozitul pe venit, CAP III – Venituri din salarii;
– Legea nr. 500/Z002 privind finanțele publice cu modificările și completările ulterioare:
– Legea nr. 273/2006 privind finanțele publice locale;
– Legea Bugetului de stat;
– Legea nr. 153/28.06.2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cap. I-II-III și Anexa 1-SaIarii de bază pentru funcțiile din învățământ
– Legea nr. 98/2016 privind achizițiile publice
– HG nr.276/2013 privind stabilirea valorii de intrare a mijloacelor fixe.
– O.M.F.P. nr. 1917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice, Planul de conturi pentru instituțiile publice și instrucțiunile de aplicare a acestuia;
– O.M.F.P. nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice, precum și organizarea, evidența și raportarea angajamentelor bugetare și legale;
– O.G. nr. 119/1999 privind controlul intern și controlul financiar preventiv, modificată și completată de Legea nr. 234/2010;
– Ordinul 4576/1011- privind validarea fluxurilor financiare pentru cheltuielile de personal în
– H.G. nr. 2139/2004 privind aprobarea Catalogului privind clasificarea și duratele normale de funcționare a mijloacelor fixe;
– OUG 600/2018 privind aprobarea codului controlului intern managerial al entităților publice.
– Ordinul 2861/2009 privind organizarea și efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii;
– Ordinul 2634/05.11.2015-Documente financiar-contabile
– Ordinul 5518/2024 privind aprobarea metodologiei-cadru de acordare a burselor din 11.07.2024
– Ordinul nr. 1.954 din 16 decembrie 2005 pentru aprobarea Clasificației indicatorilor privind finanțele publice
– Norme metodologice din 15 iulie 2015 privind decontarea cheltuielilor pentru naveta la și de la locul de muncă a cadrelor didactice și a personalului didactic auxiliar din învățământul preuniversitar de stat
– Hotărârea Guvernului nr. 569 din 15 iulie 2015, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 536 din 17 iulie 2015.
– Legea nr.22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanții și răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor agenților economici, autorităților sau instituțiilor publice
– Hotărârea nr. 2192/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind finanțarea și adiministrarea unităților de învățământ preuniversitar de stat
– Legea 22/1996. Ordinul nr. 5133/05.11.1997 privind angajarea gestionarilor, HCM nr. 2230/1969
Ordinul Ministrului finanțelor publice nr. 720/2014 pentru aprobarea Normelor metodologice privind execuția bugetelor de venituri și cheltuieli ale instituțiilor publice
Hotărârea nr. 69/2024 privind aprobarea normelor metodologice pentru determinarea costului standard per antepreșcolar/preșcolar/elev, pentru finanțarea de bază a unităților de învățământ preuniversitar particular și confesional acreditate și autorizate ,fără taxă.
– O.U.G. nr. 158/1005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate
– Ordinul nr. 517 din 13 aprilie 2016 pentru aprobarea de proceduri aferente unor module care fac parte din procedura de funcționare a sistemului național de raportare — Forexebug
-Legea 227/2015 privind Codul Fiscal cu modificările și completările ulterioare
-Ordinul 246/04 martie 2005 al Ministrului finanțelor publice pentru modificarea și completarea Normelor metodologice privind utilizarea si completarea ordinului de plată pentru Trezoreria Statului (OPT), a Ordinului de plată multiplu electronic (OPME), aprobate prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 246/2005.
TEMATICĂ
– Execuția bugetară – principii și clasificația bugetară
– Prevederi referitoare la proiectarea bugetului
– Sursele de finanțare în învățământ
– Finanțarea și patrimonial instituțiilor publice
– Contabilitatea activelor fixe
– Închiderea conturilor şi stabilirea rezultatului patrimonial
– Contabilitatea decontărilor personalului
– Contabilitatea materialelor de natura obiectelor de inventar
– Operațiunile privind decontările cu furnizorii
– Conturi la Trezoreria Statului şi bănci
– Organizarea și efectuarea inventarierii patrimoniului instituțiilor publice
– Angajarea, lichidarea, ordonanțarea și plata cheltuielilor instituțiilor publice precum și organizarea evidența și raportarea angajamentelor bugetare şi legale
– Elemente privind aprobarea, depunerea și componența situațiilor financiare conform Normelor metodologice privind organizarea și conducerea contabilității instituțiilor publice și a planului de conturi pentru acestea. Încheierea situațiilor financiare trimestriale și anuale
– Aspecte referitoare la achizițiile și atribuirea contractelor privind achizițiile de bunuri și servicii, executare lucrări.
– Elementele sistemului de salarizare, conform legii privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice
CALENDARUL DE DESFĂȘURARE A CONCURSULUI
• Depunerea dosarelor de concurs se face la secretariatul comisiei de concurs de la Liceul Teoretic „Tata Oancea” Bocșa, strada Tata Oancea, nr. 4, Județul Caraș-Severin, telefon 0355566618, e-mail lttobocsa@isjcs.ro , în perioada 3 aprilie -15 aprilie 2025, între orele 9:00-14:00
• Selecția dosarelor se face in data de : 16 aprilie 2025
• Afişarea rezultatului selecției dosarelor se face in data de : 16 aprilie 2025
• Depunere a contestațiilor la selecția dosarelor: in data de : 17 aprilie 2025 între orele 9:00-12:00
• Afişarea rezultatului după contestații la selecția dosarelor in data de: 23 aprilie 2025 , ora 15:00
Concursul se va organiza la sediul Liceului Teoretic „Tata Oancea” Bocșa, după cum urmează:
• 28 aprilie 2025 ora 9:00 proba scrisă
• 28 aprilie 2025 ora 15:00 afişarea rezultatelor la proba scrisă
• 29 aprilie 2025 ora 11:00 termen limită depunere contestații la proba scrisă
• 29 aprilie 2025 ora 15:00 afişarea rezultatelor la contestațiile de la proba scrisă
• 30 aprilie 2025 ora 09:00 proba interviu
• 30 aprilie 2025 ora 12:00 afişarea rezultatelor la proba de interviu
• 30 aprilie 2025 ora 14:00 termen limită depunere contestații la proba interviu
• 30 aprilie 2025 ora 15:00 afişarea rezultatelor la contestații la proba interviu
• 30 aprilie 2025 ora 16:00 afișare REZULTAT FINAL
FIŞA DE POST corespunzătoare funcției contractuale — care cuprinde atribuțiile complete, poate fi consultată la sediul Liceului Teoretic „Tata Oancea” din loc. Bocșa, str. Tata Oancea, nr. 4, în perioada de înscriere
Director,
Prof. Dragoș-Mihai VASILE